صفحة 1 من 2 12 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 10 من 15

الموضوع: استفسار بخصوص القلم فى النوت

مساعد مهندس الصورة الرمزية Asce
    نقاط التقييم
                4346

استفسار بخصوص القلم فى النوت

انا لسه جايب النوت و الجهاز جبار و جميل جدا و لا تهنيج و لا اى شئ بس الشئ الى لاحظته عند الرسم فى S Memo بالقلم تكون ايدى تكون تقيله شويه على الشاشه بقلم و لما تكون ايدى خفيفه جدا جدا جدا يعنى شبه بلمس القلم بالشاشه من غير اى ظغط مفيش حاجه بتحصل هل ده عادى ام ماذا و مع العلم اصدار السوفت 2.3.6 اخى اصدار ياترى ده عادى ام ماذا و الف شكر اخوانى و اى استفسار بخصوص الجهاز انا موجود

My New FlagShip
    Galaxy Note II

نقاط التقييم
                4346
    اه و بخصوص الشاحن انا لسه بشحنه اول شحنه و طبعا و الموبايل مقفول و كان فاضى و الشاحن 5.0V و لكن بقالو ساعه ونص بيشحن بس الشاحن سخن اوى انا بقول على الشاحن مش على الجهاز ياترى الشاحن كده عادى و سخونه الشاحن عادى و لا ايه و INPut بتاعه 100-240v ارجو الافاده و شكرا جزيلا

My New FlagShip
    Galaxy Note II

متدرب
    نقاط التقييم
                30
    اولا الف مبروووووووووك على النوت ويارب تتهنى بيه
    تانيا معلش جبته بكام ؟
    ثالثا الجهاز مع صديقى وكان بيقولى نفس ملاحظتك بس الكلام ده بيحصل عشان انتا لسا جديد بتستخدم الجهاز بعد كدا هتاخد على الرسم بالقلم عادى
    ودمت في سلام

مساعد مهندس
    نقاط التقييم
                24
    انا كنت لسه هاسالك نفس السوال عن القلم هههههههههه

القلم عندي نفس الشيء

لازم اضغط شويه وانا برسم او وانا بتنقل بين القوائم عشان القلم يشتغل لكن لما اجي مثلا اخلي القلم يلمس الشاشه من ما اضغط بمعني ايدي زي ما انت قولت بكون خفيفه جدا وانا بلمس الشاشه بالقلم مش بيحصل حاجه صراحه قلقت وخوفت ليكون فيه مشكله في الجهاز المهم لما سالت كذا واحد قالولي لا استجابه القلم عندنا حساسه جدا ولما القلم بيلمس الشاشه علي خفيف القلم بيشتغل علي طول صراحه اول لما قالولي كده كنت هاتجنن لاني انا القلم عندي لازم اضغط شويه عشان يشتغل ولسه لغايه دلوقتي مش عارف ده طبيعي ولا لا

بانسبه للشاحن دي شيء طبيعي انا اول لما شحنت الجهاز لقيت الشاحن سخن جدا والجهاز برضه كان سخن من الخلف وبعد عده مرات لقيت في سخونه في الشاحن ولكن بقت خفيفه وابيضا بيكون هناك سخونه في الهاتف من الخلف اثناء الشحن وده شيء طبيعي

طيب بالنسبه للكاميرا عايزك تجرب دلوقتي تصور نفسك وتشوف وجهك لونه ايه هل لونه بيكون مصفر عشان انا عندي العيب دي لما اجي اصور الاقي الوجه مصفر شويه وجه بسبب تشبع الالوان جرب ورد عليه ضروري

نقاط التقييم
                4346
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alaa1ali مشاهدة المشاركة
    اولا الف مبروووووووووك على النوت ويارب تتهنى بيه
    تانيا معلش جبته بكام ؟
    ثالثا الجهاز مع صديقى وكان بيقولى نفس ملاحظتك بس الكلام ده بيحصل عشان انتا لسا جديد بتستخدم الجهاز بعد كدا هتاخد على الرسم بالقلم عادى
    ودمت في سلام
    شكرا لك اخى و ان شاء الله متحصلش اى مشاكل

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 5love22 مشاهدة المشاركة
    انا كنت لسه هاسالك نفس السوال عن القلم هههههههههه

القلم عندي نفس الشيء

لازم اضغط شويه وانا برسم او وانا بتنقل بين القوائم عشان القلم يشتغل لكن لما اجي مثلا اخلي القلم يلمس الشاشه من ما اضغط بمعني ايدي زي ما انت قولت بكون خفيفه جدا وانا بلمس الشاشه بالقلم مش بيحصل حاجه صراحه قلقت وخوفت ليكون فيه مشكله في الجهاز المهم لما سالت كذا واحد قالولي لا استجابه القلم عندنا حساسه جدا ولما القلم بيلمس الشاشه علي خفيف القلم بيشتغل علي طول صراحه اول لما قالولي كده كنت هاتجنن لاني انا القلم عندي لازم اضغط شويه عشان يشتغل ولسه لغايه دلوقتي مش عارف ده طبيعي ولا لا

بانسبه للشاحن دي شيء طبيعي انا اول لما شحنت الجهاز لقيت الشاحن سخن جدا والجهاز برضه كان سخن من الخلف وبعد عده مرات لقيت في سخونه في الشاحن ولكن بقت خفيفه وابيضا بيكون هناك سخونه في الهاتف من الخلف اثناء الشحن وده شيء طبيعي

طيب بالنسبه للكاميرا عايزك تجرب دلوقتي تصور نفسك وتشوف وجهك لونه ايه هل لونه بيكون مصفر عشان انا عندي العيب دي لما اجي اصور الاقي الوجه مصفر شويه وجه بسبب تشبع الالوان جرب ورد عليه ضروري

بنسبله للقلم روحت انهارده عند فرعين من سيلكت و جربت على اجهزه موضوعه للجمهور للاستخدام الى هيا مربوطه باسلاك جربت عليها لقيت نفس الموضوع و روحت عن الشناوى و جربت برضو لقيتو نفس الموضوع برضو بتهيقلى كان فى الاول الدفعات للجهزه لقيت ناس بقول القلم كان بيشغل من قبل متقرب القلم للشاشه اصلا و ده اكيد عيب بس بتهيقلى كده احسن انك تضغط على الشاشه احسن ميبقى على الهوا xD

انا بعتلك رساله خاصه و كتبلك اميلى عشان اتعرف عليك و ندردش مع بعض و اميلى عمتن pody_pody822@yahoo.com

My New FlagShip
    Galaxy Note II

مساعد مهندس
    نقاط التقييم
                24
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة grudge مشاهدة المشاركة
    شكرا لك اخى و ان شاء الله متحصلش اى مشاكل

بنسبله للقلم روحت انهارده عند فرعين من سيلكت و جربت على اجهزه موضوعه للجمهور للاستخدام الى هيا مربوطه باسلاك جربت عليها لقيت نفس الموضوع و روحت عن الشناوى و جربت برضو لقيتو نفس الموضوع برضو بتهيقلى كان فى الاول الدفعات للجهزه لقيت ناس بقول القلم كان بيشغل من قبل متقرب القلم للشاشه اصلا و ده اكيد عيب بس بتهيقلى كده احسن انك تضغط على الشاشه احسن ميبقى على الهوا xD

انا بعتلك رساله خاصه و كتبلك اميلى عشان اتعرف عليك و ندردش مع بعض و اميلى عمتن pody_pody822@yahoo.com
    وانا برضه بعتلك رساله خلاص هاضيفك عندي ونكمل كلامنا علي الايميل

طيب بالنسبه للكاميرا عايزك تجرب دلوقتي وترد عليه

نقاط التقييم
                4346
    وانا برضه بعتلك رساله خلاص هاضيفك عندي ونكمل كلامنا علي الايميل

طيب بالنسبه للكاميرا عايزك تجرب دلوقتي وترد عليه
    ماشى انا مستنيك و عملتلك اضافه على الياهو و مستنيك و بنسبه للكاميرا الجهاز بيتشحن و لازم اول 3 شحنات يكون الجهاز مقفول عشان طول عمر البطاريه + تهيأ البطاريه على وضع الاستعمال يلا افتح اميلك انا مستنيك و نكمل مع بعضينا

My New FlagShip
    Galaxy Note II

مساعد مهندس
    نقاط التقييم
                24
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة grudge مشاهدة المشاركة
    ماشى انا مستنيك و عملتلك اضافه على الياهو و مستنيك و بنسبه للكاميرا الجهاز بيتشحن و لازم اول 3 شحنات يكون الجهاز مقفول عشان طول عمر البطاريه + تهيأ البطاريه على وضع الاستعمال يلا افتح اميلك انا مستنيك و نكمل مع بعضينا
    اه فعلا لازم تشحن الهاتف علي الاقل تلات مرات شحن وتفريغ

في حاجه كمان عايز انبهك ليها اوعي تحدث الايس كريم الالماني الي نزل نزل تحذير علي موقع المطورين بيقول ان الروم فيه مشاكل وانه بيؤدي الي تلف الجهاز انا متابع الموضوع فيه ناس تقولك ان الروم مش فيه حاجه وشغال زي الفل ولقيت ناس كتير جدا بتشتكي منه وصراحه منعرفش انهي الصح من الغلط انا فضلت علي الروم الرسمي اضمن وافضل لان حرام المجازفه في جهاز زي ده المهم انك هاتلاقي ناس كتير بيشكروا فيه وهاتلاقي ناس كتير بيشتكوا منه فا خلي بالك قبل وفكر الاول

بالنسبه للايميل ان شاء الله اكلمك بكره عليه لاني والله متعب جدا

نقاط التقييم
                4346
    اه فعلا لازم تشحن الهاتف علي الاقل تلات مرات شحن وتفريغ

في حاجه كمان عايز انبهك ليها اوعي تحدث الايس كريم الالماني الي نزل نزل تحذير علي موقع المطورين بيقول ان الروم فيه مشاكل وانه بيؤدي الي تلف الجهاز انا متابع الموضوع فيه ناس تقولك ان الروم مش فيه حاجه وشغال زي الفل ولقيت ناس كتير جدا بتشتكي منه وصراحه منعرفش انهي الصح من الغلط انا فضلت علي الروم الرسمي اضمن وافضل لان حرام المجازفه في جهاز زي ده المهم انك هاتلاقي ناس كتير بيشكروا فيه وهاتلاقي ناس كتير بيشتكوا منه فا خلي بالك قبل وفكر الاول

بالنسبه للايميل ان شاء الله اكلمك بكره عليه لاني والله متعب جدا
    تمام يا حبيبى مفيش مشاكل و انا كل جهاز جديد بجيبه بعمله عمليه شحن و تفريغ 3 مرات و الموبايل مقفول + روم الالمانى انا منزل ملفاته على الكمبيوتر بس محدثتش عشان كلام الى اتقال متقلش انا متابع زيك يعنى و استنا لحد متظهر روم رسميه اخرى مع العلم انى من اشد محبين تغير الرومات و بيزات الرومات المطبوخه بس الروم الى جى مع الجهاز مكفينى و زياده و الحمد الله و طلع موضوع القلم ده عادى لقينه فى عدد كبير من الاجهزه لو كان عيب يبقى فى جهاز واحد او اتنين بالكتير و هستناك بكره ان شاء الله

My New FlagShip
    Galaxy Note II

نقاط التقييم
                4346
    اكتشفت شئ يدل على عمل القلم جيدا و هى افتح مقطع يوتيوب من على النت ثم شغله تتلاقى شريط كده تحت لمى يختفى اثناء تشغيل الفيديو حط القلم فوق الشاشه عند من بعيد يعنى متلمش القلم ﻷشاشه هتلاقى الشريط ظهر يعنى الجهاز بيشوف القلم من بعيد اصلا بس موضوع تتقيل الضغط ليس عيب ....جربو كده وقلولى

فتحرالمقطع عن طريق متصفح عادى وليس برنامج اليوتيوب الخاص
    التعديل الأخير تم بواسطة Asce ; 14/05/12 الساعة 10:11 AM

My New FlagShip
    Galaxy Note II

صفحة 1 من 2 12 الأخيرةالأخيرة

معلومات الموضوع

الأعضاء الذين يشاهدون هذا الموضوع

الذين يشاهدون الموضوع الآن: 1 (0 من الأعضاء و 1 زائر)